سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه دانشمندی را دیدی، به خدمتش درای . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 96 مرداد 19 , ساعت 11:58 صبح
گفتگو با حجه الاسلام و المسلمین دکتر رهنمایی
حجت الاسلام رهنمایی در تبیین رابطه سیاست برد - برد و نفوذ گفت: سیاست برد-برد اعتدالیون نوعی دعوت دشمن به رخنه و نفوذ است. از این بالاتر نمی‌شود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با انتخابات بفرمایند که لیست را نگاه کنید، ببینید سرلیست‌ها یا کسانی که لیست را تهیه کردند، وابستگی به غرب و آمریکا دارند یا نه.
سیاست برد - برد، دعوت دشمن به نفوذ است

طراح دشمن انفعالی در برابر هجم? انقلاب

انقلاب ما یک وضعیت آفندی در سطح بین‌المللی ایجاد کرد. حرکت‌های مزورانه دشمن را در طول سه دهه گذشته بیشتر واکنش به تهاجمی است که انقلاب اسلامی علیه خواسته‌های استعمارگران ایجاد کرد و توانست جایگاه خاص خودش را در اقصی نقاط جهان پیدا کند. اکنون بعد از 37 سال می‌توان استیصال و درماندگی دشمن را دید. «الغریق یتشبث بکل حشیش» دیدید که در جریان گرفتار شدن تفنگداران آمریکایی چقدر منفعل عمل کردند. به‌هرحال ما دشمن را دست‌کم نمی‌گیریم و با عزم راسخ و دوراندیشی همراه بابصیرت در جبه? مقاومت ایستاده‌ایم.

نفوذ به مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی

یکی از سناریوهایی که دشمن بعد از فتنه 88 تنظیم کرد نفوذ از درون است. رخنه و نفوذ از بیرون را در طول دو دهه گذشته،به‌خوبی از ناحیه دشمن مشاهده کردیم. در عصر تکنوکرات‌ها، دوم خرداد و مجلس ششم دشمن رخنه می‌کند. 139 نفر نماینده در گوشه‌ای از مجلس تحصن می‌کنند و با خبرگزاری‌های صهیونیستی و استعماری در سطح جهان ارتباط مستقیم ایجاد می‌کنند. لوایح دوقلو رخنه بود؛ اما دشمن دید برای اینکه واقعاً تأثیرگذار باشد باید از درون نفوذ کند و آن نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است؛ یعنی سه قو? مجریه، مقننه و قضائیه است و همچنین نفوذ در مراکز مؤثر درروند فعالیت‌های سیاسی و نظامی و امنیتی کشور مثل شورای عالی امنیت ملی و تشخیص مصلحت است.

 

یکی از سناریوهایی که دشمن بعد از فتنه 88 تنظیم کرد نفوذ از درون است

سیاست برد-برد اعتدالیون نوعی دعوت دشمن به رخنه و نفوذ است. از این بالاتر نمی‌شود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با انتخابات بفرمایند که لیست را نگاه کنید، ببینید سرلیست‌ها یا کسانی که لیست را تهیه کردند، وابستگی به غرب و آمریکا دارند یا نه؛ یعنی این‌قدر مسائل مشهود است که رهبر معظم انقلاب هم هشدار می‌دهند. لذا یکی از مهم‌ترین سناریوهای دشمن در سطح کلان، نفوذ به مراکز تصمیم سازی و تصمیم‌گیری است.

با ملاحظات تاریخی در معاهدات و مذاکرات میان ایران و دیگر کشورها روشن می‌شود که نتیجه نفوذ در درون به یغما بردن ثروت کشور و تکه‌تکه کردن خاک کشور است. وقتی مسئولان رده‌بالای کشور در طول تاریخ، به دشمن اعتماد کردند، دشمن از همین سناریو استفاده کرد.

فتنه اکبر و تحریف حقایق

 

سیاست برد-برد اعتدالیون نوعی دعوت دشمن به رخنه و نفوذ است

در فتنه 88 دشمن رخنه کرد و به مقدسات مردم توهین کرد. عکس امام را پاره کرد، به عاشورا و به سیدالشهدا علیه‌السلام توهین کرد. حساسیت مردم برانگیخته شد و به مقابله برخاستند و دشمن را دفع کردند. بعدازاین، دشمن دیگر به مقدسات ما توهین نمی‌کند، بلکه مقدسات ما را تحریف می‌کند. جریان فتنه اکبر، جریان تحریف حقیقت‌هاست.دشمن برای اینکه به مقاصدش برسد نسخه بدلی از شیعه می‌سازد به نام شیعه انگلیسی. دیگر از امام حسین (علیه‌السلام) و زیارت بد نمی‌گوید. نسبت به مقدسات توهین نمی‌کند آنها را تحریف می‌کند.

سناریوی تحریم فلج‌کننده

به گرای فتنه انگیزان و هواداران فتنه 88 ، ایران را تحریم کردند اما بیش از آنکه کشور ما متضرر شود از نگاه اقتصادی خود غربی‌ها متضرر شدند. فقط منتظر برجام بودند یک‌طوری اعتباری کسب کنند و باز به سمت ایران برگردند. ایران موقعیت خوبی برای آنها دارد.

خطر دوقطبی‌گرایی

خطر دیگر بعد از فتنه 88، دامن زدن به دوقطبی گرایی است. آقا بارها تأکید می‌کنند و دوستان را بر حذر می‌دارند که نکند دچار دوقطبی گرایی شوید. فرمودند خواست دشمن همین است. ما دوگانگی بلکه چندگونگی فکری داریم اما اگر هر جریان فکری یک قطب شود تقابل قطب‌ها مثل این است که دو هواپیمایی که با سرعت مافوق صوت حرکت می‌کنند به هم اصابت کنند. پودر می‌شوند. از این درگیری دشمن کیف می‌کند

آزادی‌های نامحدود

 

خطر دیگر بعد از فتنه 88، دامن زدن به دوقطبی گرایی است

وضعیت لیبرالیستی از اساس خواهان آزادی‌های نسبی بوده است ولی رفته‌رفته دامن? وسیع‌تری پیدا کرد و از لیبرالیزم به آزاداندیشی رسیدند. قبل از لیبرالیزم، مجامع مذهبی اجازه نمی‌دادند کسی خلاف آن دیدگاه مذهبی حرفی بزند و الا کارشان با زندان و شکنجه و تفتیش عقاید و کوره‌های آدم سوزی بود. این تاریخ غرب نشان می‌دهد. با به وجود آمدن برخی تحولات لیبرالیسم به لیبرتنیزم یعنی بی‌بندوباری تغییر یافت. مهم‌ترین شاخصه‌ای که دشمن یعنی غرب امروزه در فرهنگش می‌خواهد اعمال کند همین آزادی به‌تمام‌معنا است که هرکسی به هر صورتی دلش خواست رفتار کند و هیچ‌چیز مانعش نشود. پس نسل جوان ما که مقوم حرکت پیش برنده انقلاب است در خطر استحاله است. کار لیبرتنیزم ایجاد استحاله فرهنگی است. دشمن در سناریوهای بعد از فتنه 88 از جنبه‌های گوناگون سیاسی فرهنگی خانوادگی اخلاقی اقتصادی اجتماعی و مذهبی ورود پیدا می‌کند. دومینویی ایجاد می‌کند و رأس این دومینو بی‌بندوباری جوانان است.

دیدبانی؛ علت مبقیه انقلاب

الآن علت نگه‌دارنده انقلاب این است که بدانیم چگونه خویشتن‌بان باشیم لذا دیدبان تیزبین می‌خواهیم. مگر تکنوکرات‌ها به میدان نیامدند. دیدبان تیزبین داشتیم که نقشه‌شان را بر آب کرد. مگر دوم خردادی‌ها نیامدند، دیدبان تیزبین نقش‌ها را بر آب کرد و همین‌طور مسایل و مشکلاتی که در دوره دهم پیش آمد، باز آن دیدبان تیزبین جلوگیری کرد و الحمدلله موفق هم بود. ما هم باید دیدبان تیزبین باشیم نه اینکه همه زحمات روی دوش رهبر معظم انقلاب باشد. بازوان مقام معظم رهبری در دیدبانی باید قوی باشند.

راه و رسم مدیریت بحران‌های نانوشته

حضور حداکثری در انتخاب از هر طیف و جریانی مهم است اما آنچه از همه مهم‌تر است، مدیریت بحران‌های نانوشته است، مدیریت تهدیدهای پیش‌بینی‌نشده است. اگر ما مدیریت کافی داشته باشیم و بدانیم راه و رسم مدیریت تهدید و بحران چیست، بحران را تبدیل به فرصت می‌کنیم. مدیریت بحران یعنی بحران را تبدیل به امکان کنیم. مدیریت تهدید یعنی تهدید را تبدیل به یک فرصت کنیم. این اصل، از انتخابات هم به نظرم ضروری‌تر است.

اهمیت رسانه

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند، امام هم فرمودند که تبلیغات بُرنده‌ترین سلاح است، چه منفی، چه مثبت. من به آقای لگن هاوزن گفتم جنبش وال‌استریت چه شد؟ جنبش یک درصد در مقابل 99 درصد. گفت همه‌اش را با تبلیغات خنثی کردند. گفتیم چگونه؟ گفت آنها کلی شبکه در اختیار دارند، از افراد جنبش، چهره‌های خشن، چاقوکش، قاتل، دزد و کثیف نشان دادند، گفتند ببینید این یک درصد می‌خواستند برای شما مردم آمریکا تصمیم بگیرند. همه را از بین بردند. دیگر کسی جرئت نکرد بگوید من تابع جنبش وال‌استریت هستم. من یک‌بار گفتم اگر ما رسانه‌ای در آنجا می‌داشتیم از این جرقه می‌توانستیم شعله‌ای ایجاد کنیم. از آن شعله می‌توانستیم یک خرمن آتش به دامن دشمن بیندازیم.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ