• هولوکاست در لغت:
هلوکاست یعنی قربانی بزرگ یا قتل عام.
• منشا و ریشه هلوکاست:
در سال 1946 بعد از جنگ جهانی دوم از سوی دادگاه بین المللی نظامی در نورنبرگ به استناد شهادت رودولف هس افسر نیروی مخصوص پلیس آلمان نازی (ss) که فرماندهی آشویتس را بر عهده داشت اظهاراتی را که بعدها مشخص شد تحت شکنجه شدید اعلام کرده بود، مورد بهره برداری سیاسی و امتیازگیری قرار گرفته است.
هولوکاست افسانه یا واقعیت؟
• اظهارات هس چه بود:
هس مدعی شد زمانی که دستور تأسیس مرکز نابودی یهودیان را در آشویتس به وی داده اند کشتار در اردوگاهی به نام ولزیک انجام شده است و بعد از آن اظهارات در دادگاه نورنبرگ متفقین ادعا کردند که آلمانها چهار میلیون نفر را در آشویتس کشته اند.
• اظهارات هس تحت شکنجه:
اظهارات هس به زبان انگلیسی نوشته شده است در صورتی که وی اصلاً انگلیسی نمی دانست و از طرف دیگر روی برگه های اعترافات هس لکه های خون مشاهده می شود.
شکنجه های متفقین بر این افسر آلمانی جهت کسب اطلاعات نظامی می تواند گویای عاری از حقایق بودن آن باشد و صرفاً تحت شکنجه های جسمی و روحی اظهار داشته است.
این نکته را باید متذکر شد که چرا سندهای اظهارات هس را که در موزه نگهداری می شوند و در معرض دید عموم قرار نمی دهند؟
هولوکاست افسانه یا واقعیت؟
• اظهارات ضد و نقیض:
از زمان مطرح شدن این مسئله ابتدا صهیونیست ها مدعی بودند تعداد کشته شدگان 12 میلیون نفر است.
در حال حاضر یهودیان مدعی اند در جنگ جهانی دوم تعداد 500 هزار قتل عام شده اند.
• اظهارات بعضی از مورخین اروپایی:
1. پروفسور رائول هیل برگ نویسنده کتاب مرجع «نابودی یهودیان اروپا» کشتار یهودیان را 1/5 میلیون نفر اعلام کرد.
2. جرالدو تیل وینگر نویسنده ی کتاب «راه حل نهایی» نیز تعداد کشته شدگان زمان جنگ را حداکثر 6/4 میلیون نفر دانسته و این را هم از فقدان اطلاعات موثق و فرضی می داند.
3. مقامات لهستان رقم احتیاط آمیز 1/1 میلیون کشته در آشویتس را اعلام کردند.
4. ژان کلود پرساک محقق فرانسوی در کتاب خود در مورد آشویتس خاطرنشان کرد حدود 775 هزار نفر در سالهای جنگ کشته شده اند.
هولوکاست افسانه یا واقعیت؟
• جمعیت یهودیان:
در جنگ جهانی دوم در کل اروپا سه میلیون و یکصدو بیست هزار نفر یهودی ساکن بودند.
• جمعیت کل یهود در آلمان:
در آلمان کل جمعیت یهود 600 هزار نفر بودند که به دستور هیتلر 400 هزار نفرشان از آلمان اخراج شدند. و این مسئله قبل از جنگ اتفاق افتاده بود. یعنی در آلمان 200 هزار یهودی ساکن بودند.
هولوکاست افسانه یا واقعیت؟
• شیوع بیماری تیفوس در اردوگاههای اسیران در آلمان:
در اردوگاههای اسیران در خاک آلمان و بخشی از خاک لهستان امروز و اواخر جنگ بیماری تیفوس شیوع پیدا کرد و عکسهای آن زمان نشانگر و گویای این مسئله می باشد.
در آن زمان و آن موقعیت امکانات پزشکی آلمان اجازه نمی داد که آنها بتوانند جلوی شیوع این بیماری را بگیرند و خود پزشکان آلمانی هم به این امر اعتراف کردند و ناگزیر بودند از راههای مختلف این بیماری را در اردوگاهها مهار کنند. لذا با مجوز پزشکان اجساد و البسه شان را می سوزاندند تا خاکستر شوند و چیز عجیبی هم نبود و همه هم می دانستند؛ ولی بعد از جنگ جهانی دوم زمزمه بلند شد که این اتاقها، اتاقهای آدم سوزی بوده است. بعداً گفتند که این اتاقها، اتاقهای گاز بوده که یهودی ها را در آن خفه می کردند.
• اظهارات محققین:
پروفسور فوریسون؛ این پروفسور که بعدها مورد غضب کانونهای صهیونیستی قرار میگیرد، به صراحت می گوید که این حرفها (کشتار یهودیان) را حتی ما باور کرده بودیم ولی بعداً وقتی تحقیق کردم و تمام اسناد به جا مانده مثل اسناد دادگاه نورنبرگ و آرشیو محرمانه یهود در فرانسه را بررسی کردم متوجه شدم که همه این موارد دروغ است.
هولوکاست افسانه یا واقعیت؟
• روشهای فوریسون:
1. تحقیق روی اسناد که تخصص وی بوده است.
2. گفتگوی بسیار با سم شناسان که معتقد بودند چنین کشتاری اساساً مقدور نیست.
3. وی می گوید من در لوموند روزنامه فرانسوی نامه نوشتم که اگر حتی یک نفر هم وجود دارد که بازمانده هلوکاست است و اتاقهای گاز را به چشم خودش دیده، خود را معرفی کند که پیدا نکردم.
• محکومیت محققین درباره نقد هلوکاست از سوی دولتهای مهد دموکراسی اروپا:

1. افرادی مثل پل راسینیها و مورگان گراف و استاگلیچ و فوریسون و روژ گارودی و... از دانشگاه اخراج شدند.
2. عضو شورای شهرلیون فرانسه به خاطر انکار هلوکاست به زندان محکوم شد.
3. فردریک توبن، کارشناس استرالیایی به اتهام زیر سؤال بردن هلوکاست زندانی شده است، زیرا وی در تحقیقاتی که از اردوگاه آشویتس کرده مدعی است این محل برای کشتار یهودیان نبوده بلکه یک اردوگاه انتقالی بوده و کشتار در این اردوگاه غیر ممکن بود.
4. وقتی اسلام شناس فرانسوی روژ گارودی در تحقیقات انجام داده بر هلوکاست نسبت به حقایق آن اعتراض کرده و آنرا امری غیر ممکن دانسته است. که سرانجام از سوی دولت فرانسه وی محکوم به زندان می شود.
5. بعضی از اروپایی ها و آمریکایی ها و برخی آلمانیها و اتریشی ها درباره ی این موضوع تحقیقاتی انجام داده اند به صرف اظهارات حق طلبانه محکوم به زندان و تبعید شده اند.
• قوانین اروپایی درباره هرگونه اظهار یا سؤال شبهه انگیز در مورد هلوکاست:
فرانسه در سال 1990 زمان نخست وزیر فابیوس قوانینی را مبنی بر سه وجه
1. اصل کشتار
2. اتاقهای گاز و کوره های آدم سوزی
3. در مورد رقم 6 میلیون کشته
کسی حق اظهار نظر ندارد.اگر کسی در این مورد صحبتی کند بین 2 هزار تا 300 هزار فرانک جریمه دارد.
بعدها مشخص شد که هم نخست وزیر فرانسه (فایبوس) یهودی بوده و هم قاضی که آن قانون را به تصویب رساند.
• دادستان جعلی و طلبکاری از اروپا:
برای این داستان جعلی یهودیان از اروپا طلبکار شدند و قانونهایی در بعضی از این کشورها مثل سوئیس، اتریش و آلمان وضع شد و به این شکل این کشورها بخاطر ظلمی که در حق یهودی ها انجام داده بودند و آنها را کشتند، باید به بازماندگان شان غرامت پرداخت کنند. بله برای واقعه ای که هیچ وقت اتفاق نیفتاده بود قرار شد برخی از کشورهای اروپایی به کانونهای متولی یهودیان و صندوق ملی یهود غرامت بدهند. همین الان هم آلمان خسارت پرداخت می کند و این قرار داد تا سال 2030 ادامه دارد.
• دستاورد اقتصادی یهودیان:
1. تاکنون دولت آلمان صد میلیارد مارک خسارت پرداخت کرده است.
2. طلاهایی که آمریکا و انگلیس بعد از ساقط شدن آلمان نازی به تاراج بردند یا سپرده های آلمان در سوئیس، بعدها گفتند این پولها مال یهودی ها است و آنرا تصاحب کردند.
و همین الان مشکل طلاهای آلمان که هزاران تن است حل نشده است و در بانک های انگلیس نگهداری می شود و سود آن را به تشکلهای یهودی می دهند. جامعه یهودیان و عوامل آنها در کشورهای اروپایی افکار عمومی غرب را بدهکار خودشان کردند. به شکلی که اشک آنها را هم در آورده اند و خیلی از غربی ها هم باور کرده اند که علیه یهود ظلم کرده اند و لذا بایستی با امتیاز بخشی این قوم را نسبت به اروپا خوش بین کنند.
• امتیاز بخشی سیاسی به یهودیان از سوی اروپا و تشکیل دولت یهود در سرزمین فلسطین:
پس از جنگ جهانی دوم بنا شد انگلیس در سال 1948 دوره قیومیت خودرا تمام شده اعلام کند و فلسطین را تخلیه کند و لذا تمام نقاط حساس پادگان ها، سرزمین ها و مناطقی که دولت سرپرستی آن را در اختیار داشت همه را به صهیونیست ها واگذار کند و قبل از خروج انگلیس دولت یهودی در سرزمین فلسطین اعلام موجودیت کند و دولت اسرائیل اعلام شود. ودر رأس آن بن گورین اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیانیه ی تشکیل دولت اسرائیل را صادر می کند.
• سازمانهای مخفی و سری:
بعد از تشکیل دولت سازمانهای مخفی توسط رژیم اسرائیل غاصب اوج گرفت تا از این طریق به سرکوب و غصب زمین های اعراب فلسطین اقدام نمایند که این سازمانهایی در جهت تقویت بنیه دولت بن گورین فعالیت می کردند عبارتنداز:
1. سازمان ارتش اسرائیل
2. سازمان مخوف ایال
3. سازمان کاهانامی
4. سازمان داب
5. سازمان حراب دیویه
6. سازمان سیکریکون
این سازمان ها جزو خطرناک ترین سازمانهای تروریستی اسرائیل هستند. که در ثبات بخشیدن این رژیم تلاش دارند.
• حمایت همه جانبه ی اروپا و آمریکا از تشکیل دولت اسرائیل در سرزمین فلسطین:
کشورهای اروپایی و خصوصاً آمریکا بعد از اعلام تشکیل دولت اسرائیل، حمایت همه جانبه ای از بدو اعلام آن داشته و از تمامی جنایتهای رژیم غاصب اسرائیل بر علیه مردم عرب فلسطین حمایت و توجیه می کردند و در سازمان ملل نیز نسبت به این کشتار و اشغالگری و خشونت و ترور، همیشه در جهت تقویت آن رژیم تصمیم گرفته شده است. در حال حاضر هم اروپا و هم آمریکا بعنوان بازوان مستحکم رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی هستند.
مواضع کشورهای عربی و اسلامی در طول سالهای 1946 تا 2005 فقط حمایتهای بسیار ساده و معمولی و بی رنگ نسبت به کشتار و ترورهای مردم بی پناه و بی گناه و مظلوم فلسطین بوده است. زیرا این کشورها بعلت وابستگی به غرب هیچگاه نتوانسته اند حامی دلسوز برای مردم ستمدیده و اعراب فلسطین باشند. برقراری کنفرانس ها و همایش ها و اعلامیه و بیانیه فقط و فقط در حد یک تعارف معمولی بوده است.
• نقش جمهوری اسلامی ایران:
پس از سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به زعامت امام (ره) در حمایت همه جانبه و قرار گرفتن در خط مقدم تهاجمات بر علیه رژیم صهیونیستی از هیچ کوششی دریغ نکرده و سالهاست بر این سیاست اهتمام خاصی ورزیده است.
در حال حاضر یکی از کانونهای توجه مردم مسلمان جهان متوجه ایران اسلامی می باشد و جهان اسلام نسبت به اظهارات مقامات ایرانی حساب خاصی داشته و دارند.
هولوکاست افسانه یا واقعیت؟
• اظهارات تکان دهنده ریاست جمهوری ایران در عرصه بین المللی:
وقتی ریاست جمهوری ایران آقای دکتر محمود احمدی نژاد چند مسئله مهم بین المللی که مرتبط به جهان اسلام است مطرح کرد موجب خشنودی مسلمانان جهان و ستیزگری سران اروپایی و آمریکایی شده است. این مسائل بدین شرح می باشد:
1. حذف اسرائیل ازصحنه بین المللی.
2. غیر واقعی بودن داستان هلوکاست.
3. هجرت صهیونیست ها از فلسطین به اروپا و سکنی گزیدن و تشکیل دولت اسرائیل در آنجا.
این اظهارات پویایی دوباره عرصه سیاست خارجی ج.ا.ا که منبعث از استراتژی می باشد را در دل فرزندان امام (ره) و دوستداران ایران اسلامی بوجود آورد. گرچه بعضی ها در داخل همیشه به دنبال یک سیاست انزواطلبی هستند ناخرسندی خود را به گونه ای ابراز می کنند. ولی باید به استراتژی ها و اهداف ایران اسلامی توجه کرد که همانا کوشش برای نجات جهان اسلام از دست سردمداران مستبد می باشد.
• حرفهای آقای احمدی نژاد کلیشه رایج نیست:
دکتر احمدی نژاد از افسانه کشتار 6 میلیون یهودی توسط نازی ها در جنگ جهانی دوم (هلوکاست) یک نتیجه منطقی استخراج کرد و جهانیان را بر تأمل و داوری درباره آن فراخواند. سخن احمدی نژاد آنقدر ساده و صریح بود که جای هیچ بحث و مجادله باقی نمی گذاشت. زیرا وی دو گفتار بسیار منطقی به افکار عمومی در سطح اروپا مطرح کرد.
اگر به راستی آلمانی ها، چند میلیون یهودی را قتل و عام کرده اند چرا باید فلسطینی ها تاوان آن را بپردازند؟ برای یهودی های مظلوم جایی در خاک اروپا اختصاص بدهند تا کشور خود را در آن بنا کنند. ما هم حمایت می کنیم.
این سخن در جهان، خصوصاً دنیای اسلام همچون حقیقتی فاش جلوه کرد که تا آن روز مجال طرح نیافته بود. و برای ماشینهای تبلیغاتی غرب بی جواب ماند.
این اظهارات از ریاست جمهوری ایران یکی از معتبرترین و محبوب ترین شخصیتهای جهان اسلام در سطح افکار عمومی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی قرار گرفت زیرا حرفهایش تکرار کلیشه های رایج گذشته نبوده است.

• عدم اتخاذ سیاست انفعالی:
سیاستمداران غربی با طرح موضوعاتی بی اساس ایران را در موضع انفعالی قرار داده و مجبور ساختند اسناد و مدارکی برای رد ادعاهای غرب ارائه کند. اکنون آقای احمدی نژاد در حال پیمودن یک راه معکوس است. راهی که غرب را وادار به مواضع عکس العملی کرده همان راه و روشی که در دوران حضرت امام (ره) بود. امام امت همیشه حرکت می کردند و دشمن در غرب از مواضع عکس العملی برخوردار بود.
• رئیس دولت اصولگرا چه می خواهد؟
آقای احمدی نژاد می داند فضای ایجاد شده در جامعه بین المللی مسموم است و در این فضا نمی توان تنفس به حق داشت. زیرا غرب پرونده هایی که معمولاً بی پایه و توخالی است را علیه ایران دست و پا کرده و با جنجال بر سر آن برای زمانی طولانی هزینه ای گزاف روی دست دولت ها و ملتها می گذارد.
چرا ما نباید پرونده های واقعی غرب را رو کنیم؟ چرا غرب نباید با همان شیوه و با همان منطق به چالش کشیده شود که تا امروز که ما را تحت فشار و آزار قرار داده است.
• اظهارات متفکران جهان نسبت به مواضع دکتر احمدی نژاد:
خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس
اظهارات مسئولان ایران شجاعانه، جسورانه و بر حق است و حرف دل ملتها را می زنند و ملت ها همیشه این گونه موضع گیری ها را می پسندند.
وی افزود رژیم صهیونیستی ظالم و نامشروع است و جنایتهای آن مشمول مرور زمان نمی شود و جایز نیست مشکل یهودی ها از جیب فلسطین خرج شود.
دکتر نجم عبدالکریم نویسنده کویتی ابو ظبی
کوره های آدم سوزی یهودیان معروف به هلوکاست که در دنیا آن را باور کرده است دروغ بزرگ است.
• مورخان غربی:
1. فردریک توبن - محقق استرالیایی
2. ارنست رندان – محقق آلمانی (در انتظار محاکمه است)
3. گرمار رودولف - شیمیدان آلمانی
4. گانتر کگل - محققین تجدید نظر طلب
5. ولفگانگ - از سوی صهیونیست تهدید شده است
6. مانفرد رودر - مدافع تجدید نظر طلبان
7. دیوید دیروینگ - مورخ انگلیسی (زندانی است)
8. روبر فوریسون - پروفسور فرانسوی بارها محاکمه شده است
همگی اظهارات ضد صهیونیستی احمدی نژاد را عین واقعیت می دانند.
این مورخین که سال هاست به مطالعه و تحقیق درباره هلوکاست و افسانه های مربوط به اتاق های گاز، کشتار سیستماتیک یهودیان، دستور هیتلر برای راه حل نهایی درباره یهودیان و دیگر افسانه های هلوکاست مانند استفاده از گاز (زیکلون بی) و ساختن صابون از جنازه یهودیان پرداخته اند، اظهارات رئیس جمهور ایران را عین واقعیت توصیف کردند.
این مورخین با صدور بیانیه ای اظهارات اخیر احمدی نژاد را پیام کریسمس از یک مسلمان شجاع دانسته که ترسی از صهیونیسم ندارد.
• نویسنده آلمانی:
هزیک ام برودر نویسنده آلمانی که مقاله اش در مجله اشپیگل درباره هلوکاست بازتاب فراوانی داشت بار دیگر تاکید کرد:
آنچه که در حمایت از مواضع رئیس جمهور ایران و انتقاد از اروپایی ها به عنوان مسببان اصلی یهودی سوزی عنوان کرده ام کاملاً جدی بوده است. و احساس من همان احساس رئیس جمهور ایران است.
• روزنامه پاکستانی اکسپرس:
شهامت رئیس جمهور ایران موجب سربلندی امت اسلامی است.
• اثرات و پیامدهای اظهارات آقای احمدی نژاد:
1. استقبال کشورهای اسلامی از اظهارات شجاعانه و محبوبیت یافتن ریاست جمهوری ایران در جهان اسلام.
2. استقبال و خرسندی روشنفکران غربی که نسبت به این موضوع زندانی و محکومیت کشیده اند.
3. رسوایی برای جامعه ی اروپا که نسبت به حقایق موضوع سرپوش گذاشته بودند.
4. ناخشنودی آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به جو تبلیغاتی این موضوع در اروپا.
5. ایجاد فضای تحقیق و تفحص دوباره برای نویسندگان و روشنفکران غربی نسبت به حقایق این موضوع.
6. نسل های جدید در اروپا منتظر جواب صحیح از سوی مسئولین نظام خود هستند.
7. سردرگمی در بین مقامات عالی رتبه رژیم صهیونیستی نسبت به این موضوع.
8. باز شدن فضای جدید در بین مردم مسلمان جهان.
9. فراهم شدن زمینه انزوای رژیم صهیونیستی در جهان.
10. اشتغال اروپا و آمریکا و رژیم صهیونیستی با موج جدید.
• طرح دو موضوع در سرزمین غرب:
1. حقایق هلوکاست
2. عودت مهاجران از فلسطین به اروپا
مقامات جامعه اروپا بایستی نسبت به دو موضوع فوق پاسخ روشنی ارائه دهند. زیرا افکار عمومی جامعه اسلامی و غربی نسبت به حقایق آن در انتظار به سر می برند.
تدابیر و پیگیری این سیاست از سوی ج.ا.ا اهرمی است بر علیه مقامات غربی، تا بیش ازحد در اتخاذ سیاستهای خشن بر علیه ج.ا.ا اصرار نورزند.
• ابطال سیاستهای گذشته:
دردوره های گذشته ج.ا.ا همیشه در معرض اتهامات خیالی از سوی مقامات غربی قرار داشته است. و همین امر سبب اتلاف وقت جهت جواب گویی و روشنگری برای مسئولین ج.ا.ا را فراهم می کرد.
تا جاییکه بعضی اوقات از سوی ستون پنجم غرب در داخل به آن معضل دامن زده می شد. و زمینه ی نفاق را در بین مردم ایجاد می کرد. که در ادامه با درایت، هدایت و صلابت مقام معظم رهبری همه آن دسایس خنثی گردید.
• دوران سیاست جواب خواهی:
سیاستهای اعلام شده در چند ماه اخیر از سوی آقای احمدی نژاد حاکی از اتخاذ روشی است بر عکس سیاستهای گذشته که دال بر پاسخگویی مقامات عالی رتبه جامعه غرب و خصوصاً آمریکا نسبت به بعضی از مسائل گوناگون جهانی که این روند سبب گردید تا آنان در جواب گویی دچار مشکل گردند. پیگیری ها و سوالات مکرر و تأکید و روشنگری متعدد از سوی ریاست جمهوری ایران باعث شده تا مسئولین اروپایی و آمریکایی نسبت به آن موضوع حساسیت نشان داده تا به دنبال پاسخگویی در فرصت مناسب باشند. زیرا افکار عمومی در بین کشورهای اسلامی و تاحدودی جامعه غرب نسبت به مواضع اعلام شده آقای احمدی نژاد بسیار حساس شده و پیگیر آن موضوع نیز می باشند. لذا انتظار جواب خواهی برای موضوعات مطروحه باید به گونه ای باشد تا مردم جهان را اقنا نماید. این تدابیر کاملاَ بر روحیه مقاومت غرب خدشه وارد کرده است.
لذا شایسته است یکپارچگی امت اسلامی از سوی مقامات ایرانی فراهم آید تا این فرصت ایجاد شده مورد بهره برداری قرار گیرد. و از طرفی فضای داخلی جمهوری اسلامی نیز باید با وحدت و یکدلی و یکپارچگی در حمایت از سیاستهای آقای احمدی نژاد باشد. زیرا گفته ها و نظرات وی منطبق با سیاستهای نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد.
همانطوریکه آیت الله مشکینی فرمودند: پیشنهاد رئیس جمهور حرف دل امت اسلامی است.
والسلام